Algemene voorwaarden

Door het maken van een afspraak voor een trimbehandeling gaat u automatisch akkoord met onze leveringsvoorwaarden.

  1. Prijsopgaven.
    Prijsopgaven zijn geheel vrijblijvend en vinden plaats op basis van de ten tijde van de opgave geldende prijslijst. Indien er verhogingen gaan plaatsvinden zal dit minimaal 4 weken voor de behandeling kenbaar moeten worden gemaakt door Myrthe’s kwispelsalon. U heeft dan het recht om de overeenkomst te ontbinden. 

 

  1. Overeenkomsten.
    Overeenkomsten zijn bindend op het moment dat deze mondeling of schriftelijk tot stand zijn gekomen.

 

  1. Levering van goederen en diensten.
    De levering van diensten geschiedt in de trimsalon. Het te behandelen dier wordt op de afgesproken dag en tijd gebracht en gehaald, tenzij anders is overeengekomen. Indien is overeengekomen dat het dier wordt opgehaald of teruggebracht, zal het op de afgesproken tijd en plaats gereed moeten zijn voor vervoer. Het risico van het vervoeren van dieren ligt ten aller tijden bij de eigenaar van de hond.

 

  1. Overmacht.
    In geval van overmacht wordt de uitvoering van de overeenkomst opgeschort zolang de toestand van de overmacht de uitvoering belet. Indien de overmacht langer dan veertien dagen aanhoudt, is er een wederzijdse bevoegdheid de overeenkomst te ontbinden. Overmacht is mede aanwezig indien de leverancier, om welke reden dan ook, in gebreke is om goederen of diensten te leveren, die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst. Voor eventuele schade kan de eigenaar/houder van de trimsalon niet aansprakelijk worden gesteld. 

 

  1. Aansprakelijkheid.
    Door opdracht te geven aan Myrthe’s kwispelsalon, erkent opdrachtgever dat Myrthe’s kwispelsalon een inspanningsverbintenis heeft. Myrthe’s kwispelsalon zal zich naar beste kunnen inspannen om het beoogde resultaat te bereiken. Myrthe’s kwispelsalon kan nooit garanderen dat het beoogde resultaat daadwerkelijk wordt bereikt en is niet aansprakelijk voor het niet of niet-volledig bereiken van het beoogde resultaat en evenmin voor schade die zou kunnen ontstaan als gevolg van een behandeling waar voorafgaand duidelijk is uitgelegd dat de behandeling door het aanleveren van een geklitte vacht risico’s met zich mee brengt. De klant heeft door de opdracht te geven voor behandeling van een geklitte vacht de risico’s aanvaard. Tenzij komt vast te staan dat de schade aan haar opzet of grove schuld is te wijten.

– De trimmer/trimster garandeert dat de in de trimsalon uitgevoerde behandeling voldoet aan de eisen van vakbekwaamheid. Hij/zij maakt daarbij gebruik van deugdelijke middelen en materialen.

– De trimmer/trimster mag ten aanzien van de te verrichten behandeling ervan uitgaan, dat het te behandelende dier in een goede lichamelijke conditie verkeert. Omstandigheden bij het dier die het resultaat van de behandeling kunnen beïnvloeden, of die kunnen leiden tot voor de klant ongewenste nevenverschijnselen, dienen door de eigenaar/klant vooraf aangegeven te worden. Hieronder valt medicijngebruik, allergieën etc. Een slecht onderhouden vacht kan een afwijkend eind resultaat opleveren.

– Is de behandeling niet zoals de eigenaar van het dier verwachtte dan kan de eigenaar een klacht indienen bij de trimmer/trimster . De klant dient de klacht binnen 48 uur na de behandeling kenbaar te maken aan de trimmer/trimster.

– De klant dient de trimmer/trimster de mogelijkheid te bieden om de klacht op te lossen, d.m.v. één nieuwe behandeling. De trimmer is niet verplicht om de klant geld terug te geven bij ontevredenheid. Het is te alle tijde het doel om de klant (het dier) met een tevreden resultaat te behandelen. Mocht dit uitkomen op andere type behandelingen dienen deze betaald te worden door de klant (de eigenaar) zelf.

– De trimmer/trimster aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid indien tegen het advies in, de klant toch eist dat er toch bepaalde werkzaamheden doorgang moeten vinden. Mocht de trimmer/trimster niet achter de werkzaamheden staan die ingepland staan, mag deze afspraak geweigerd worden.

Myrthe’s kwispelsalon heeft een aansprakelijkheidsverzekering in bovenstaande situatie.

 

  1. Garantie.
    Garantie gaat niet verder dan tot het verrichten van een gelijksoortige dienst oftewel het opnieuw verrichten van hetgeen dat niet naar wens is verricht.

 

  1. Betaling.
    Tenzij anders is overeengekomen, geschiedt de levering van goederen en diensten tegen betaling bij aflevering.

Betaling dient tevens te geschieden in geval de klant/opdrachtgever niet tijdig de afspraak annuleert. De volgende regeling is hierbij van toepassing:

  1. Annuleringen tot 24 uur voor de afspraak kunnen kosteloos worden doorgegeven, mits er een akkoordbevestiging vanuit Myrthe’s kwispelsalon is gekomen.
  2. Bij annulering korter dan 24 uur voor de afspraak zal er 50% van de afgesproken prijs worden doorbelast, u ontvangt hiervoor een factuur.
  3. Bij niet na komen van de afspraak word er 100% van de afgesproken prijs doorbelast, u ontvangt hiervoor een factuur.
  4. Vlooien.

Indien de hond vlooien heeft tijdens de behandeling worden hier extra kosten voor gerekend. Dit is €20,- extra boven op de behandelingskosten die de klant met Myrthe’s kwispelsalon had afgesproken. Zorg daarom dat uw hond goed beschermd is tegen vlooien. Myrthe’s kwispelsalon kan de hond weigeren als er bij binnenkomst al vlooien worden gevonden. De kosten van de behandeling die de klant met Myrthe’s kwispelsalon gemaakt had worden dan voor alsnog voor 100% in rekening gebracht.

 

  1. Herinnering.
    Je ontvangt twee dagen voor jouw afspraak een extra herinnering in de vorm van een e-mail of whatsapp bericht. Soms belanden deze herinneringen in de spam-box van de ontvanger waardoor het lijkt of deze niet verstuurd is. Deze e-mail is daarom een extra geheugensteun, je bent echter zelf verantwoordelijk voor het noteren en nakomen van jouw afspraak. Mocht je niet meer weten wanneer je jouw afspraak hebt gemaakt neem dan contact met ons op.

 

  1. Aansprakelijkheid klant (eigenaar).
    Indien er enige schade door het te behandelen dier wordt aangericht in de salon aan de dieren, trimmer of enige (on)roerende goederen, dan is deeigenaar van het dier aansprakelijk voor alle geleden schade. Wij raden  daarom aan als klant een WA-verzekering af te sluiten voor het te behandelen dier.

Mocht je als klant met vragen blijven zitten omtrent de algemene voorwaarden, dan staan we je graag te woord.